Популярні публікації

четвер, 26 лютого 2015 р.

 
 
 
  
 Муха  Марія  Самійлівна
 
 Народилася  Марія  Самійлівна   в  с. Чулатово  Новгород – Сіверського  району  Чернігівської  області  в  1924  році.  Юність  проходила  в  тяжкі  воєнні  та  повоєнні  роки.
У перший клас у рідному Новгороді-Сіверському на Чернігівщині пішла 1932-го, в рік голодомору. Вивчали рідну — українську, російську — з другого класу, німецьку — з п"ятого.
В  1940 року   навчалася вже в педучилищі імені Ушинського. Після  закінчення  отримала направлення на Рівненщину       у   село  Каноничі Володимирецького району.    
     – Я тоді дуже кіно любила, – пригадує Марія Муха. – Голодна була, але йшла у кіно, зібравши десять копійок на квиток. Фільм “Большой вальс” справив на мене неймовірне враження. Тоді і вирішила, що чоловік мій, як і головний герой фільму, буде музикантом. Коли побачила керівника хору у Ромейках – статного юнака, подумала, що за нього б і вийшла. Розпитала і дізналася, що звати його Андрій Муха і працює він бухгалтером.  Отак  і  поєднали  свої  долі…  Виростили двох доньок – Ольгу та Раю.
Згодом  прцювала  у м.  Володимирці  і  алишилася тут назавжди. Працювала з 1945 по 1986 роки.
 
 
 
 
 
Марія  Самійлівна    могла гідно конкурувати з відомими гумористами: частівки, віршована сатира, експромти ллються з її вуст щогодини. Немає теми, на яку вона ще не написала вірша. 
Друкувалась  у  місцевій  газеті  « Володимирецький  вісник»  та  обласних  «Вільне  слово»,  « Вісті  Рівненщини»  та  альманасі  « Дзвони  пам’яті»  
Завжди   невтомна пенсіонерка  йшла  в ногу з життям: сама господарювала  на городі, вирощувала чотири сорти винограду. При цьому хвіртка її обійстя відкрита:
   – Нехай люди заходять, куштують виноград на здоров’я, – адже  любила  людей..
Ось  уже  два  роки  минає.  як  перестало  битись  серце  цієї  мудрої  жінки,  яка  у  80  років  вивчала  англійську  мову,  давала  мудрі  поради  і   надто   любила  життя …
             Вірші  для  дітей
 
Зайчик – побігайчик
Стрибав зайчик якось лісом
Та й зустрівся з хитрим лисом.
Здрастуй, зайко! – лис сказав
Та й мордочку облизав.
В чім річ, зайчик догадався
І щодуху геть помчався.
Швидко – швидко зайчик біг,
Наздогнати лис не зміг.
Ось чому сіренький зайчик
Має кличку побігайчик.
 Нащо відлітати!
Шпак у горобчика пита,

Чом той у вирій не літа.
Довгенько думав горобець
І зацвірінькав накінець:
«Скажи, для чого відлітати,
Коли назад ізнов вертати?»
 
Мама кубики купила          
 Мама кубики купила,
Щоб я ляльку читать вчила.
Бо вже букви усі знаю,
І слова із них   складаю.
Ну а лялька ще мала:
Тільки й вивчила «У –а».
 Стежечкою в житі
 Стежечкою в житі
Вранці я пройдуся.
Так мені веліла
Ще колись бабуся.
Так мені веліла ,
Так мені казала,
Щоб я своє личко
Росою вмивала.
Срібною росою,
Житньою красою.
Ніби я зустрілась,
Рідна, із тобою.
Вітерцем у житі
Ти мені шептала
І роки щасливі
Довгі дарувала.
 
Загадки                                                 
Хто це, хто це
Вкупі з сонцем
Дім будує
Над віконцем?
І щебече, і співає,
Про діток майбутніх дбає. (Ластівка)
 
Що за ключ у небі  лине?
Не абиякий : живий!
Закурличе – й не покине
Нам ніколи слід він свій. ( журавлиний ключ)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар