Популярні публікації

вівторок, 4 листопада 2014 р.


9  листопада

День

української  мови

та  писемності

 
 
Причасти мене розмовою
Українською мовою.
Зачаруй мене славнозвісною
Українською піснею.
Причасти мене розмовою
Українською мовою.
Зачаруй мене ніжною
Українською піснею.



6 листопада 1997 року було підписано Указ Президента України, у якому говориться: "На підтримку ініціативи громадських організацій та з урахуванням важливості ролі української мови в консолідації суспільства постановляю: "Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця".


    Із святом вас, шановні добродії, із святом, шанувальники рідного слова: слова  ніжного, дзвінкого, чарівного, неповторного, милозвучного, барвистого!!!
    Ой  і  багата та чудова   наша  українська мова!!!  Вона, мов та  вода  із  криниці, яку черпаєш, а їй немає ні кінця, ні краю,  і  стає  вона  ще  більш  міцною, чистою, цілющою.
 
 
 

Говоріть
Ти наш вогонь на темнім полі битви,
Невинна кров пролита в боротьбі.
Тебе вкладаєм тихо до молитви
І за спасіння дякуєм тобі.
Говоріть, як колись вас навчала матуся,
Говоріть, як навчав у дитинстві татусь,
Легко так, вільно так, щоб слова були в русі,
 Не тримайте слова, віддавайте комусь.
Щиро так, м’яко так, починайте казати,
Як воліла б відкритись ваша душа.
Може хочеться їй у словах політати
Привітати когось, а чи дать відкоша.
Слів у мові мільйон, вибирайте найкращі,
Кожне з них, лиш торкни, – як струна, виграва,
Зрозумілі, вагомі й усі вони ваші –
Мелодійні, дзвінкі, українські слова.
Говоріть про любов і про віру у щастя,
Уникайте мовчання, нудьги і ниття,
Говоріть, хай в розмові слова веселяться,
Говоріть і продовжуйте мові життя.
(Олесь Лупій
 
 
 


М о в о   р i д н а !
 
  Материнська нiжна  мово!
 Мово сили й простоти, -
Гей, яка ж прекрасна Ти!
  Перше слово - крик любови,
 Смiх i радiсть немовляти -
Неповторне слово "М а т и" -
  Про життя найперше слово...
  Друге слово - гiмн величний,
  Грiм звитяг i клекiт орлiй, -
 Звук "В i т ч и з н и" неповторний
I простий, i предковiчний...
  Ну, а третє слово - "М и л а" -
Буря крови, пiсня рвiйна
  I така, як пах любистку,
 I така, як мрiйка мрiйна...
   Перейшов усi свiти я -
Є прекрасних мов багато,
 Але   п е р ш о ю, як Мати,
Серед мов одна лиш ти є.
   Ти велична i проста.
 Ти стара i вiчно нова.
 Ти могутня, р i д н а  м о в о !
 Мово - пiсня колискова.
 Мова -
  м а т е р i   у с т а.
 Хабаровськ, 1937
І. Багряний
 
 
 

РІДНА МОВА
Рідна  мова,  зелена  діброво!
Чую  пісню  твою  молоду.
Золотими  зірницями  слова
ти  цвітеш  у  братерськім  саду.
Все  бувало:  несито  і  ласо
двоголовий  хижак  позирав.
Кров'ю,  мово,  навік  запеклася
ти  на  гнівних  устах  Кобзаря.
Рідна  мово,  росту  я  крізь  тебе,
крізь  родовища  дум  і  краси.
Я  курганом  стою  серед  степу
десь  на  грані  сльози  і  роси.
Я  прошитий  травою  густою,
я  промитий  Дніпром  до  кісток.
Рідна  мово,  без  тебе  ніхто  я,
мов  підрізаний  вітром  листок.
Рідна  мово,  я  слова  не  зраджу,
вірю  в  силу  і  правду  твою.
Ти  -  надія  моя  і  розрада,
кумачеве  крило  у  бою.
Я  повітря  вдихаю  з  тобою,
усміхаюся  днем  голубим.
Я  земною  твоєю  любов'ю
мудрі  всесвіти  мов  полюбив.
Над  усякі  погорди,  негоди
ти  віщуєш  весну  і  тепло
Ти  безсмертна,  як  совість  народу,
як  братерства  лунке  джерело.
Чую  пісню  твою  колискову
 і  на  свято  до  тебе  іду.
Квітни,  мово,  зірницями  слова!
Я  -  листок  у  твоєму  саду.
П. Перебийніс
 
 
 
Крилаті  вислови
Мово вкраїнська, звідки прилетіла, як тут зросла, розцвіла й зарясніла? Чи пила ти воду з Дніпра, чи купалася в його ласкавих водах, чи злітала з його мільйоннокрилим птаством! Мово! Те­чеш вічно й вільно як Ріка
 (П. Загребельний).
Ця ж бо мова для народу вище всіх пісень, симфоній. Ах, вона як два крила, між яких летить свобода
 (П. Тичина).
0    незвичайна, чародійна мово, хоч пронеслася молодість гро­мово, твій звук у мене в серці не затих
(Д. Павличко).
Запашна, співуча, гнучка, милозвучна  сповнена  музики  і  квіткових  пахощів – скількома  епітетами  супроводиться  визнання  української  мови. І,  зрештою,  всі  ці  епітети  слушні.
       О. Гончар
 
Плекаю  їх, розкішні  квіти  слова,
Душі  моєї  образи  святі,
Єдину  втіху  у  моїм  житті,
Той  мій  квітник,  що  зветься – рідна  мова!
С. Черкасенко
 

Мово рідна!... Світлоносна! Ти завжди вабиш, чаруєш, кличеш на теплі могутні хвилі твої. Бо ти є Вічність. Ти є Правда, Доб­ро і Краса народу нашого
С. Плачинда
 
 
 
Молитва

Гріховний світ вирує неспроста ,
Підступний демон, що керує нами,
Та піднімається нетлінно над віками
Велична постать вічного Христа.

О Господи ! Знайди нас всіх, знайди,
Бо ми блукаєм хащами ще й нині,
Прости гріхи й провини безневинні,
І до спасіння всіх нас поведи.

О Господи ! Зціли нас всіх, зціли,
Всели в серця неопалиму мрію,
Щоб ми, пізнавши віру і надію,
Жорстокий світ добром перемогли.

Моя прекрасна українська мово,
Найкраща пісня в стоголоссі трав.
Кохане слово, наше рідне слово,
Яке колись Шевченко покохав.

Ти все знесла насмішки і зневаги,
Бездушну гру ворожих лжеідей,
Та сповнена любові і відваги
З-за грат летіла птахом до людей.
Ольга   Яворська








 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар